קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים בגוגל הינו נושא המעסיק מנהלי אתרים רבים בעולם. וזאת מסיבה אחת ויחידה:

אתר אינטרנט שאינו מקודם בגוגל זה בעצם כאילו שאין הוא קיים בכלל..!

בים האינסופי של אתרי אינטרנט הקיימים ביקום הוירטואלי של האינטרנט קשה מאוד לטפס ולהתבלט מעל אתרי אינטרנט של המתחרים, לא משנה באיזה תחום מדובר. והנה, השקעת כמה אלפי שקלים על אתר אינטרנט מדהים עם מערכת ניהול מדהימה ונוחה לעדכון האתר שלך ומיד הוא נבלע בתוך אותו ים וירטואלי שהוזכר קודם. עובר שבוע, עוברים שבועיים והאתר לא מניב תוצאות. למה אנשים לא מתקשרים? למה זה קורה? האם האתר שלי לא בסדר? האם אנשים לא באמת מתעניינים בתחום הזה ולא מחפשים אותו באינטרנט?

התשובה היא שזה לא נכון שאנשים לא מתעניינים בתחום שלך. יכול מאוד להיות שהתחום שלך דווקא מעניין אנשים רבים, אולם גם יכול מאוד להיות ש-1.62 מיליון אתרים אחרים קיימים ברשת באותו תחום, ורוב הגולשים עוזבים את תוצאות החיפוש אחרי שראו את 10 תוצאות החיפוש הראשונות שהופיעו במנוע החיפוש של גוגל.

ברוב המחשבים מוגדר האתר של גוגל כך שיציג רק את עשר תוצאות החיפוש הראשונות בעמוד הראשון ויתר התוצאות יופיעו בעמודים הבאים, מה שמותיר אותנו עם המסקנה הפשוטה הבאה:

אם תופיע בין עשר תוצאות החיפוש הראשונות של גוגל תחת הביטוי הרלוונטי ביותר לתחום שלך – הטלפונים לא יפסיקו לצלצל!

וזה בעצם מה שאנחנו רוצים, נכון? אם כן, כדי שאתר האינטרנט יגיע לראש תוצאות החיפוש בגוגל אין מנוס מאשר להשקיע בקידום האתר שלנו בגוגל בצורה מקצועית בדיוק כפי שאנו משקיעים במחלקת השיווק והפרסום של העסק שלנו.

אז איך מקדמים את אתר האינטרנט?

ישנם הרבה 'חוקים' והגדרות שחייבות לבוא לידי ביטוי באתר האינטרנט כדי שהוא יגיע לעמוד הראשון בגוגל. חלקן יתוארו כאן בהרחבה.

ראשית, חשוב להבין כי ישנן 2 דרכים עיקריות לקידום אתרים בגוגל:
  • קידום אורגני
  • קידום ממומן
ההבדל בין קידום אורגני לבין קידום ממומן

קידום אורגני הינו קידום הנעשה באמצעות השקעה באיכות הקידום של אתר האינטרנט שלכם, כשבאיכות הכוונה היא לכתיבת קוד-אתר נכונה, לקישורים מתאימים בין עמודי האתר, לקישורים רלוונטיים אל אתרים חיצוניים, שימוש נכון בפיזור של מילות מפתח רלוונטיות לתחום שבו האתר מתעסק ועוד. על כל אלה מבצעות מערכות הסריקה של גוגל כדי לקבוע את איכות קידום האתר ולפי זה ממוקם האתר בתוצאות החיפוש הרגילות של גוגל, המופיעות כך:
לעומת זאת, קידום ממומן פועל בשיטה אחרת לגמרי. קידום ממומן הינו ממש כמו פרסום מודעה בעיתון, אשר בדרך כלל תקשר אל עמוד נחיתה או אתר האינטרנט בהם ניתן יהיה למצוא יותר מידע אודות הפרסום המדובר. המודעה הפרסומית בגוגל נקראת 'קידום ממומן' כיוון שיש לשלם כסף לגוגל על מנת שהיא תופיע לצד תוצאות החיפוש הרגילות באתר של גוגל. ככל שמשלמים לגוגל יותר כסף – כך המודעה תופיע יותר זמן ובמיקום גבוה יותר. מודעות של קידום ממומן מופיעות בצורה הבאה:
 
כותרת האתר, תיאור האתר ומילות מפתח

שמענו על מונחים אלה כל כך הרבה, אבל מה הם בעצם? אלה הם קטעי קוד באתר האינטרנט אשר מגדירים לגוגל ברמה הבסיסית ביותר את הנושא שעליו האתר מדבר והמילים הרלוונטיות הקשורות בתחום שאותו אתר מייצג. אלה הם אבני היסוד של קידום האתר בגוגל. בלעדיהם כאילו לא עשינו כל עבודת קידום אתרים.

Title – בעברית 'כותרת האתר' אולם המונח העברי מטעה כיוון שמדובר בכותרת עבור עמוד מסויים ולא עבור האתר כולו. כותרת האתר היא הדבר הראשון שגוגל יחפש כדי להבין על מה העמוד הזה מדבר, מהו בעצם הנושא של הדף. לאחר שהבין זאת, מציג גוגל את כותרת האתר כקישור אל העמוד הספיציפי הזה בתוצאות החיפוש של גוגל, כמו בדוגמא הבאה:
ככל שכותרת העמוד תהיה רלוונטית לנושא של אותו עמוד ספיציפי, כך הדבר יעזור לגוגל לקדם את העמוד הזה תחת הביטויים הרלוונטיים בתוצאות החיפוש של גוגל.

Description – בעברית 'תיאור האתר', אולם גם כאן המונח מטעה ומדובר דווקא בתיאור הנושא של העמוד הספיציפי אליו מתייחס אותו תיאור. מדובר בשניים-שלושה משפטים שיסבירו ביתר הרחבה לגבי הנושא של העמוד המקודם. תיאור האתר יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל ממש מתחת לכותרת האתר. תיאור האתר לא יהווה קישור לאתר עצמו, אלא פשוט יסביר בקצרה אודות העמוד. הנה דוגמא:
Keywords – בעברית 'מילות מפתח'. בניגוד לשני הכלים הראשונים לקידום האתר בגוגל, מילות המפתח אינן נראות לעין הגולשים המחפשים בגוגל. מילות המפתח יושבות בקוד האתר ומציינות עבור גוגל את כל הביטויים הרלוונטיים לנושא שעליו מדבר האתר.
מעוניינים לקדם את האתר שלכם בגוגל? הזמינו עכשיו שירותי קידום מקצועיים
 
symbols עיצוב ופרסום © כל הזכויות שמורות ל - symbols עיצוב ופרסום | בניית אתרים | קידום אתרים 
symbols עיצוב ופרסום | טל. 073-2072317 | itai@symbols.co.il
שמרו על קשר:
בניית אתרים
בניית אתרים
בניית אתרים
בניית אתרים