דף נחיתה – איך קידום ממומן בגוגל יעזור לעסק?

הקידום הממומן בגוגל היווה תמיד נושא לתהיות רבות: האם שווה לי להיכנס בכלל לעלויות כאלה? אולי אני יכול לקדם את דף הנחיתה שלי בעצמי? איזה סיכוי יש לי בכלל מול כל כך הרבה מתחרים אחרים בשוק?

מטרתו של מאמר זה הוא לתת לכם את התשובות לשאלות הללו ועוד רבות אחרות כדוגמתן, כדי שיהיו לכם את כל הנתונים הדרושים לקבלת ההחלטה אם כדאי לעסק שלכם להיות מפורסם בקידום הממומן של גוגל או לא. ההחלטה היא שלכם.

תחילה עלינו להבהיר מהו בכלל הקידום הממומן בגוגל. הקידום הממומן נקרא כך כיוון שהמפרסם משלם לחברת גוגל עבור שטח הפרסום שבו הוא רוצה שיופיעו מודעותיו. הדבר דומה מאוד לרכישת שטח פרסום עבור מודעה בעיתון.

אזורי הפרסום הממון בגוגל מופיעים בחלק העליון של תוצאות החיפוש באתר גוגל ובמקביל גם לצד אותן תוצאות החיפוש.
אתרי שותפים של גוגל

מה שאנשים פחות יודעים זה שהמודעות הממומנות של גוגל מופיעות במקביל גם במקומות אחרים ולא רק בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל. למשל, מודעות ממומנות מופיעות לצד אימיילים שקיבלנו בג'ימייל
כמו כן הן מופיעות באיזורים מיוחדים בתוך אתרי אינטרנט ידועים אשר יש בהם תעבורת גולשים גבוהה. בעלי אותם אתרים הגדירו עבור המודעות הממומנות של גוגל שטחים ספיציפיים המיועדים לכך. הסיבה: בכל חודש גוגל שולח צ׳ק לבעל האתר המפרסם עם עמלה המחושבת מתוך סך כל ההקלקות שנעשו באותו חודש במודעות הממומנות המפורסמות באתר. בישראל, למשל, בין אתרי התוכן אשר ייעדו שטח פרסום למודעות ממומנות של גוגל כלולים האתרים הבאים: מאקו, ynet, כלכליסט, וואלה! ועוד.
המודעות הממומנות שמתפרסמות באתרי התוכן הללו נטענות אוטומאטית בתוך האיזורים בהקשר לתוכן המוצג בכל דף. לדוגמא, אם אתם עסק לקוסמטיקה ואתם מפרסמים בגוגל באמצעות קישורים ממומנים, המודעות שלכם יופיעו גם בתוך כתבות ומאמרים הקשורים בקוסמטיקה באתרים אלה. כך נחשפת המודעה שלכם לקהל יעד ממוקד יותר ורלוונטי יותר.

נחזור לדוגמא שלנו: מערכת העיתון מספקת שטח פרסום עבור המודעה… עכשיו מישהו צריך להכין את המודעה עצמה! כאן נכנס איש הקידום המקצועי. המקדם המקצועי בגוגל צריך לדעת כל כך הרבה דברים עד כדי כך שהתפקיד הפך למקצוע של ממש המבוקש בכל משרד פרסום העוסק בקידום ממומן בגוגל. אפילו נתנו למקצוע הזה שם: גוגלוג!

איש הקידום יודע להגדיר את קהל היעד של הלקוח ולחלק אותו לסוגים שונים במידה ויש כאלה, לדעת (בעיקר באמצעות תוצאות סקרים שנעשו במשרד הפרסום) אילו מילים ומשפטים יביאו לתגובה רגשית מצד אותו קהל היעד, לנסח את המלל שיופיע בפרסום העיקרי של הקמפיין ואת המלל שיופיע בכל אחת מהמודעות הקצרות שיפורסמו בקידום הממומן בגוגל, לבצע מחקר ביטויים רלוונטיים ומילות מפתח עבור הקמפיין הפרסומי, לחלק את המודעות הקצרות שנכתבו לקבוצות שונות בהתאם לקהלי היעד השונים, לזהות עליות וירידות בגרפים המוצגים במנוע הקידום של גוגל ולדעת מה לעשות בכל מצב כדי להביא את הגרפים לעליה מתמדת, לדעת לתמחר נכון את עלות ההקלקה של כל ביטוי וביטוי שנבחר עבור הקמפיין, לשנות את המלל של הפרסום העיקרי ושל המודעות הממומנות בהתאם לתוצאות הסטטיסטיות של הקמפיין ובכך להביא לשיפורו בהדרגה. אלה רק המטלות העיקריות…

מה הם המרכיבים העיקריים של קמפיין ממומן בגוגל?

הקמפיין הממומן בגוגל מתחיל בהגדרה נכונה של המוצר אותו הקמפיין מיועד למכור. ב-'מוצר' אנחנו מתכוונים לפריט פיסי כלשהו, שירות מסוים, מבצע ספיציפי וכד'. איננו יכולים לירות לכל הכיוונים ולנסות למכור את כל מה שיש לנו בחנות או להציע את כל השירותים שיש לנו בעסק. כך אנו רק נפסיד הרבה כסף והקמפיין לא יועיל לנו כלל. מוצר אחד, שירות אחד. זה הכל.

לאחר שבחרנו את הדבר שאותו אנו רוצים לשווק, אנו פונים לבדוק מי יהיה קהל היעד שירצה את הדבר הזה. האם הוא אוהב לקרוא עברית ברמה גבוהה? האם דווקא לדבר אליו בשפת 'עמחה' יעשה את העבודה? באיזה מילים להשתמש? איזה דברים הכי מציקים לו כרגע בחיים שהמוצר/השירות שאנו מציעים יכול לעזור לו? איזו תמונה תגרום מצדו לתגובה הרצויה? כל הדברים האלה ורבים אחרים משולבים יחדיו כדי ליצור 'דף נחיתה'. דף נחיתה הוא כלי הפרסום העיקרי אליו 'נוחת' (מכאן השם) הלקוח הפוטנציאלי לאחר שלחץ על אחת המודעות הקצרות בקמפיין הממומן בגוגל. כך נראה דף נחיתה טוב:
 
בדף הנחיתה שלמעלה מופיעים המשפטים הקשורים במצב הנוכחי שמטריד כרגע את קהל היעד הרלוונטי, תמונה של איש עסקים נינוח שיצא מכל הבעיות שהיו לו, כמה משפטים אודות החברה וטופס השארת פרטים למי שרוצה לקבל בדיקת זכאות לגיוס אשראי. כל אלה מרכיבים דף נחיתה מצליח שמביא עשרות פניות בחודש לבעל העסק המפרסם.

ברגע שיש לנו דף נחיתה טוב אנו פונים ליצירת המודעות הממומנות בגוגל. המודעות עצמן ייכתבו בצורה מאוד קפדנית לאחר סקר שאנו מבצעים בשוק ולאחר מחקר ביטויים ומילות מפתח רלוונטיות. המודעות יסודרו בקבוצות בהתאם לקהלי היעד השונים, סגנון הכתיבה שלהן ועוד קריטריונים רבים אחרים. כל המודעות האלה יובילו בסופו של דבר אל אותו דף נחיתה.

לאחר פרסום המודעות השונות בגוגל אנו נקבל 'ציון איכות' של הקמפיין. זהו אחד השלבים הקריטיים ביותר בקמפיין כיוון ש-'ציון האיכות' שאנו נקבל יקבע את העלות של כל ביטוי בקמפיין. הכוונה היא שבמקום שביטוי כמו 'גיוס אשראי לעסקים' יעלה 7 שקל לכל הקלקה (גולש שהתעניין במודעה ולחץ עליה), אנו יכולים להביא את הביטוי לעלות של עד 0.4 ש"ח להקלקה אם 'ציון האיכות' של הקמפיין הוא גבוה. מי קובע את ציון האיכות? גוגל כמובן. על סמך מה הוא קובע את ציון האיכות? על פי מספר קריטריונים, כשהעיקריים שבהם הם: מידת הרלוונטיות של המלל המופיע בדף הנחיתה למוצר/השירות המפורסם, ההקשר בין התוכן של דף הנחיתה לתוכן של המודעות הממומנות ו… איכות התכנות של דף הנחיתה! דף נחיתה מבוסס בעיקר על שפת תכנות אינטרנטית שנקראת html. מי שלא יודע html או לא יודע איך לעבוד נכון עם html כדי לבנות דפי נחיתה איכותיים מבחינת קוד, עלול למצוא את עצמו 'שורף' אלפי שקלים (כן, כן!) בעלויות של הקלקות גבוהות ומיותרות. כשאנו מדברים על כתיבת html נכונה אנו לא מתכוונים ליצירת דף נחיתה שנראה טוב לעין ושום דבר לא 'קופץ' מחוץ למסגרות שהגדרנו. אנו מתכוונים לכתיבה טובה ומקצועית של html שגוגל יודעים לזהות ולהבחין כי אדם מקצועי הכין את דף הנחיתה המדובר ולא מישהו חובבן. כך גוגל יכול לבצע בקרת איכות של הקמפיינים המפורסמים באמצעותו.

האם כדאי לי בכלל לעשות קמפיין ממומן בגוגל?

אם יש לך מבצע מסוים שאתה רוצה לפרסם, אם יש לך מוצר או סדרת מוצרים שאתה רוצה לחזק את המכירות שלהם, אם יש אירוע שאתה רוצה לפרסם, אם אתה רוצה להגדיל את כמות הכניסות לאתר האינטרנט שלך או לחנות שלך – קמפיין ממומן בגוגל הוא בהחלט בשבילך!

הדבר המדהים בקמפיינים הממומנים הוא שאתם בוחרים את התקציב בהתאם לכמה שאתם יכולים להשקיע. עבודה נכונה ותכנון נכון עם מקדם מקצועי תביא לתוצאות נהדרות: הכנסה חודשית קבועה מלקוחות שיגיעו אליכם באופן מתמיד בהשקעה חודשית קבועה הנמוכה בהרבה מההכנסות שהיא מביאה! כל הטריק הוא בתכנון חכם של הקמפיין.
נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר:
 
symbols עיצוב ופרסום © כל הזכויות שמורות ל - symbols עיצוב ופרסום | בניית אתרים | קידום אתרים 
symbols עיצוב ופרסום | טל. 073-2072317 | itai@symbols.co.il
שמרו על קשר:
בניית אתרים
בניית אתרים
בניית אתרים
בניית אתרים